Tipsaren skriver



Hej Hej!
Varför skapade jag en blogg om just tips?

Jo.. jag ska säga er alla där ute!

I dagens samhälle beter sig människor på så konstigt sätt som är väldigt obegripligt.
Det kan handla om bland annat vardagsysslor, när man är ute och går eller när du sitter på bussen.

Jag själv, "TIPSAREN", har stött på både fina men konstiga människor och deras vanor framför andra människor.

WHAT IS UP WITH....:

1. Unga tjejer som sminkar sig på bussen eller på tåget?
2. Folk som snyter sig HÖÖGT framför andra människor utan att säga ursäkta mig, och kanske avlägnsa sig lite från gruppen??
3. När en kille/tjej går ute och släpar på sina skor så att man nästan får magsår?
4. Att man talar så högt eller inte har stängt av sin mobitelefon i ett bibliotek??
5. När man råkar krocka med en person, så ser man inte den i ögonen för att "bestämma vilket håll du och den personen ska gå? (ni vet när man går höger, då går den andra personen höger och vice versa).
6. WHAT IS UP WITH... unga tjejer som bloggar om: Idaag har jag ätit det här, och haft på mig det här". What the "#¤%?


Ja mina läsare, ni förstår vad jag menar, hoppas jag!
Genom den här bloggen ska jag FÖRSÖKA att visa vad man SKA och INTE SKA göra i vissa vanliga vardagliga siuationer!

Ni kan gärna maila mig, om ni har själv några tips till Tipsarens blogg, självklart skriver jag erat namn i inlägget om tipset!


Ha de'! /TIPSAREN

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Roligt innehåll, och insperations full! All creed to u. Men så här ligger det till. Alla har olika åsikter och synsätt. Det finns egentligen ingenting i mitt liv som heter ska eller inte ska. Däremot ' skulle vara bra/bättre, borde osv. Självklart ska man komma i tid till jobbet för exempel, inte bara för att man SKA utan för att få behålla sitt jobb, skapa en bra ARB. Miljö och inte belasta sina kollegor för att man inte sköter sin del, och därför Bör man komma i tid. Och angående att man sminkar sig på tåget? Det behöver inte vara pga ytlighet eller vart du nu vill nå med det. Men jag kan använda mig själv som exempel, om jag av ngn anledning är sen till tex jobb så sminkar jag mig snabbt på tåget för att hinna i tid, och för att s fräsch ut då för att det är våran policy på jobbet. Fortsätt med det du gör/skriver, men gör det med öppna sinnen och från olika synvinklar. Sen som många också behöver lära, alla har sina bra resp. dåliga dagar. Även om det är ngt du tycker är otrevligt och så vidare. Agera gås, låt det rinna av dig! tack för mig...

2011-04-07 @ 20:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0